Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

Besviken

Kategori:

Hade sett fram imot Only god forgives länge och nu går den endast i stockholm och malmö. Lilla karlstad får inte hem riktig film utan vi kommer vara instängda och ältas av hjärndöd underhållning.

Det blir väl den store gatsby ikväll då..



Refn gör bara annorlunda film, se en valfri film av honom så lär ni säkert bli lika besvikna som mig att den här bara sänds i stockholm och malmö.

Såg du fram imot den? Vilken bio film vill du att jag ser och skriver om?

KOMMENTARER:

  • Irma Vepsson säger:
    2013-06-01 | 00:41:05

    Du borde se baksmällan! Tycker att det verkligen var som en färgpalett av van Gogh, både rolig och färgstark. Man får verkligen som tittare vara med och bestämma över penseldragen och färgerna. En riktig färgklick het enkelt! Jag känner verkligen för filmen då den ger mig mer än bara ett gott skratt. Den ger mig färg.

  • Vivian Darkbloom säger:
    2013-06-01 | 00:48:22

    Håller med Irma, ett utsökt val. Skulle gärna vilja se en lite mer ingående analys utav filmen utifrån feministisk teori, tror det finns mycket att få fram om man går ner på djupet. Baksmällan-installationerna är inte bara utmärkta exempel på auteuristiskt filmskapande inom Hollywood-systemet, utan även som subversiva verk som går mot strömmen i det patriarkala samhället. Tyvärr verkar detta gått under radarn för många. Skulle gärna vilja se dina kommentarer/tankar kring det hela.

Kommentera inlägget här: