Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

Filmtips

Kategori: Allmänt

SVT står för filmunderhållningen ikväll då de visar en fantastisk film  - och ja jag vet att jag har tipsat om filmen förr men vad gör det? FIlmen är så bra. Kolla in den. 
 
Kl 23.20
 
 
 
Children of men är det så klart. 
 
Bio till helgen och då blir Pompeii - som jag kommer skriva om här efter jag sett den. 
 
Måste även passa på att tipsa er om Kingdom of heaven i långversion. Den är upp till 45 minuter längre vilket klockar upp den till 3 timmar och 10 minuter och ja det är mer än "längre scener", det är nya också. Filmen blir som en helt ny film, historisk och episk. Såg på en ställe där någon kommenterat att de förkortade den här filmen är ett av filmvärldens största våldtäkter mot en film vilket jag också håller med. Jag sätter av bäst av 5 på kort version en 2:a och på långversion en 5/5. Ett mästerverk. Ungefär som de förlängda versionerna av LOTR nästan. 
 
Dessutom så är Orlando Bloom riktigt bra (kanske hans bästa roll). De tomma och kalla blickarna, den mörka rösten, han är grym i den här filmen. (den långa). 
 
 
 
Ska snart knappa på The Raid och senare ett kostym drama jag inte minns namnet på. 
 
Godkväll
Erik
 
 
Kommentera inlägget här: