Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

Man of Steel och BvS trailern

Kategori: Allmänt

Jag såg ju om Man of Steel i Fredags och nu börjar lite tankar komma upp i huvudet som jag inte har tänkt på förens nu när man väl kopplar ihop BvS trailern med filmen. 
 
Spoilers..
 
När General Zod och Superman slåss i sista fighten i Man of Steel så säger Zod efter att han gett Superman ett slag så han flyger uppåt och slår i en byggnad. "There is only one way this will ends, Kal: either you die, or i do". Zod och Superman kommer ju båda från Krypton och det betyder ju att de båda måste vara känsliga för kryptonit?
Här kommer också mitt eventuella problem: Om Zod och Superman kan slå ihjäl varandra med nävarna i Man of Steel, varför har man då med kyptonit i BvS trailern? För då borde ju Doomsday eller någon annan skurk kunna slå ihjäl Superman med sina nävar? För är inte Doomsday starkare än Zod? Jag tycker att det blir en bättre film om man utesluter kryptonit från Superman och ger en slags dramatik med att han kan bli ihjäl slagen av rå muskelkraft.
 
Scenen som jag pratar om kommer upp 1.20 i klippet: https://www.youtube.com/watch?v=rWyTY6T_h90 
 
Här är också vad man tro kan anta är kryptonit från BvS trailern:
 
 
Kommentera inlägget här: