Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

The Walking Dead och massor av spoilers på säsong 6-7

Kategori: Allmänt

Premiären utav säsong 7 var - förutom en ren besvikelse men också - en ren sadism sekt, det säger även jag som är härdad när det gäller våld på film och serier. Det var otäckt att se detta våld. Men nu är det också många som ger tv serien massor utav kritik för att serien gick över gränsen när det gäller just våld, jag tänker inte säga att serien är baserad på en grafisk serietidning eller att det finns serier som är mycket värre som Game of thrones. Jag tänker däremot säga att några avsnitt innan Negan hade sin lilla sadism lek med Rick och hans vänner, så urförde Rick och hans grupp ett massmord på Negans folk. Och då menar jag ett brutalt massmord, där Rick och hans grupp skar halsen och körde kniv upp i huvudet på folk som låg och sov. Arga tittare sa nästan ingenting då, jag antar att dessa tittare ansåg att ett brutalt massmord är "helt okej" medan att en person som brutalt mördar två stycken är över gränsen. Dubbelmoral kallas det..
 
 
Kommentera inlägget här: