Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

Asperger och inställd bio

Kategori: Allmänt

Som jag skrev i det förra inlägget så har jag asperger syndrom. För mig är andra personer som frågor, jag måste hela tiden lista ut hur andra fungerar, socialt. Jag ser hur andra pratar, rör sig, använder rösten, ställer vissa frågor på olika sätt osv. Jag har svårt att ge och ta ögonkontakt med andra även om det funkar ibland så är det inte alltid det funkar.. Så pratar jag med dig och du upplever att jag inte ser dig i ögonen så är det orsaken. Jag satt på lunchen med några från min filmgrupp i ett rum som var litet. Det var säkert 10-15 meter långt. Tätt med folk och man fick tränga sig igenom för att få en plats. Jag tycker i egentligen inte om att vara bland folk på det sättet, jag känner i sådana här lägen instängd, blir otroligt stressad inombords och jag börjar då reagera på ljud som äcklar mig runt om mig. I det här fallet folk som äter, tuggar, dricker och skär i maten osv.
Blir en slags panikattack fast en mild sådan inombords. Vad jag gjorde i den här situationen var att jag satt kvar o hoppades att det skulle bli mindre med folk i rummet lite efter ett tag. Vilket nu blev. Men i egentligen så borde jag ha gått därifrån och gått ut.
 
Nog om detta.. Blev ingen The Wolf of the Wall street idag, tomt med biljetter. Så det får bli en titt imorgon. Blir dock Game of throne nu.. Säsong 2 är jag på.
 
Cheers 
Erik
 
 
 
Kommentera inlägget här: