Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

Gåta

Kategori: Allmänt

Jag grubblar mycket om dagarna och nu har jag fastnat på en gåta jag länge undrat svaret på, eller om det finns ett svar.

Vem hade segrat mellan dessa två?



Rent litterärt och rent på rörlig bild?

Jag har kommit fram till att om Gandalfs uppgift är att stoppa Voldemort så hade han vunnit, för då är han odödlig - likt han är i boken och i filmen. Men om de båda stött på varandra så hade nog Voldemort vunnit då han kan kasta en mördarfärbannelse direkt. Frågan är om Gandalf skulle klara av att parera eller skydda sig emot den. Det är något vi aldrig kommer få svar på tror jag. Rent kraft mässigt sett så tror jag Voldemort är starkare. Hjälp vad rörigt allt blev nu.

Har du nån teori?


PS bio till helgen, 2 filmer och jag skriver om dom här sedan. Direkt efter jag sett dom.
Kommentera inlägget här: