Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

3 klassiker i veckan

Kategori: Allmänt

Nästa vecka så ska jag börja med att beta av 3 filmer i veckan av historiens största skapare inom film. Börjar med: 
 
Andrei Tarkovsky
 
Eftersom jag ska låna alla filmer på ett bibliotek så kan jag - givetivs rent logiskt sett - bara se filmerna som finns att få tag på där, så därför kan jag inte lova alla verk per skapare som jag ska gå igenom. Jag ska såklart göra mitt bästa med att försöka skriva om varje verk här på bloggen - det borde jag dock göra då det bara är 3 filmer i veckan heheh. 
 
Just nu så ska jag dra igång lite dokumentärer på Netflix. 
På tal om dokumentärer så finns det en väldigt bra dokumentär på SVTplay nu om Olof Palme, informativ och intressant film. 
 
Vi snakkes, ha det
Erik 

KOMMENTARER:

  • Petra Fjærberg säger:
    2015-08-17 | 15:39:02

    Venter med spenning på og få høre hvilke filmer du kommer og se og hva du synes om dem. Dokumentær filmer er ofte interessante.

Kommentera inlägget här: