Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

3 starka film tips

Kategori: Allmänt

Tänker nu lägga upp i egentligen 2 tips då jag inte sett det 3de ännu, men jag antar att den filmen är bra ändå eftersom jag själv ska se den. Men i alla falla så bjuder jag på 2 andra bra filmer som finns på Netflix och på SVT ikväll. 
 
 
MUD
Två tonårsgrabbar träffar en mystisk främling som gömmer sig på en Ö någonstans i Mississippifloden. 
Kort kommentar: Varm och spännande film med starkt skådespel. Perfekt för en kväll som denna. (Denna finns på Netflix)
 
 
REAR WINDOW
En man är rullstolsbunden och fördriver dagarna genom att spionera på vad grannarna gör, han upptäcker snart något fruktansvärt. 
Kort kommentar: En av mina topp 10 filmer som jag har sett. Rejäl nagelbitare(kan nämna att när jag själv satt och såg denna rulle så fick jag mitt blod fruset till is), oerhört smart, dramatisk och realistisk. Känns välgjort än i dag trots att den är från år 1954. Går på SVT 21:45 idag.
 
 
Själv så ska jag titta på "The Hollow Crown" på SVT play. Eftersom jag gillade första delen så antar jag att den här delen är lika bra, så därför blir den som ett tips den med.
 
 
Vad kommer du att titta på ikväll? 
 
 
Vi snakkes, ha det.
Erik 
Kommentera inlägget här: