Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

The Walking dead säsong 7 avsnitt 2

Kategori: Allmänt

Hela vägen tillbaks till säsong 5 så har jag läst på mer om den här serien, följt intervjuer av skådespelare, läst massor av texter och följer massor av fans på "youtube" som pratar om serien. Och det var då via en text som jag läste, minns inte av vem men kan lägga upp den i det här inlägget om jag hittar det, att det skulle dyka upp en tiger i serien som är trogen en karaktär som står nära "Rick" och hans grupp. Den texten hade trott att vi skulle ha fått se tigern i säsong 5 tror jag att det stod, men de fick vi inte utan vi fick vänta igenom säsong 5 och 6 och först nu i säsong 7 avsnitt 2 så dök tigern äntligen upp. Som jag har väntat, för jag har hela tiden velat se vad en tränad tiger kan göra i en värld av köttätande arméer utav zombies och folk med sjukt vapen. Nog för att tigrar är farliga djur, men i den här världen som "The Walking dead" utspelar sig i så är tigrar ganska snälla eller "svagt hot" kanske är mer rätta ord.. VI fick däremot inte se tigern testa sin funktion i den här världen i det här avsnittet, nu så funkade tigern mer som en maskot eller som ett husdjur snarare.
 
Efter förra veckans sadism sekt i serien så visade serien här att den är så sjukt ojämn, även om serien lyckades presentera tigern och dess ägare som jag har längtat efter - och jag gillar ledaren riktigt mycket, han verkar vara lite skruvad. En väldigt vis och vänlig version utav Jack Sparrow typ. Han talar lite som att han var i en saga och att alla walkers är nån slags förbannelse typ. I alla fall så visade serien här att den är så sjukt ojämn, absolut ingenting hände mer än att Carol och Morgan kom till ett ställe som hette Kingdom, de är ovänner med Negans folk och dess ledare blev typ kär i Carol.. Kanske skulle serien mått bra utav att de slipade åt alla avsnitt en aning? Då kanske vi skulle ha fått färre avsnitt men av högre kvalite. Kanske därför seriens bästa säsong hittills bara har 6 avsnitt? Kanske ligger någon anledning bakom det? Men som sagt avnsittets bästa punkter var klart Kingdoms ledare och hans trogne vän Shiva, tigern alltså..
 
Promon till nästa avsnitt visar Daryl åker till Negans plats. Undrar vad som kommer att hända med Daryl, kommer han att bli galen? Ett monster? Eller kommer han att knäckas helt och bli en helt annan karaktär på slutet? Dessutom så hoppas jag att vi får se lite utav Jesus i nästa avsnitt, han är en av mina favoriter i serien, tillsammans med Carol och Michonne..
 
 
 
Kommentera inlägget här: