Eriksfilmblogg.blogg.se

Värmlänning som skriver om film, mat och hundar.

TV-serie

Kategori: Allmänt

Fredag den kommande veckan så dyker det upp en lovande serie på Netflix, ett kostymdrama. Hört att den ska vara en serie för oss som gillade "Downton Abbey", Netflix dyraste produktion hittills vilket betyder STORA förväntingar från mina sida. Jag är svag för kostymdramer, min favorit film är ett kostymdrama "Amadeus" och jag gillade stora delar utav "Downton", blev dock för mycket utav en vacker saga tillslut. Mysfaktorn må ha varit stor hos "Downton" men när våra kära karaktärer in princip aldrig mötte något hinder utan allt var perfekt och lyckligt hela vägen till slutet så hoppas jag att tv serien "The Crown" undviker att trampa i den fällan. Vilket är i stort sett mitt enda krav på "The Crown".
 
 
Kommentera inlägget här: